بسوال : بخشید سوال پرسیده بودم برای مشکل خود ارضایی در پسر ۱۷ساله باید چکار کنیم.اگه امکانش هست جواب بدین

کسی که لرزش دست شدید ومشکل کمر -بیرون زدن مهره های کمر -داره که ناشی از استمناء و خودارضایی است

  اکنون برای پیشگیری و بهبودی تدریجی بیمار چه باید کرد ::

 پاسخ با نگاهی به طب اسلامی و سنتی

روغنهای میخک + الاغ + قسط + اسفند + سیاهدانه + زیتون مالشی + بادام تلخ + زیره + بنفشه + کوسه ماهی را باهم مخلوط کرده هر هشت ساعت یکبار از پشت کتف تا گودی کمر بصورت آرام به مدت ۲۰ دقیقه برای هرنوبت مالش داده و سپس لز راه دور سشورا کشیده شود حداقل تا ۱۴ روز.

 بایستی روغن میخک رابه حواشی دست و پا روزی سه بار (به اتدازه یک قاشق چایخوری ) مالیده و سپس صبحها ناشتا به اندازه سه نخود رویال عسل (همان غذای ملکه زنبورها)را زیرزبان گذاشته و از تغذیه های با مزاج  سرد و خشک + مزاج سرد تر پرهیز کرده و به جای آ نها از غذاو میوه جات مزاج گرم و تر ٬ یا مزاج گرم و خشک بهره گرفته وسپس خواب روز را قطع کرده و شبهایکساعت قبل خواب یک لیوان ترکیبی ازعرقهای بادرنجبویه و اسطوخدوس با بهارنارنج میل کرده و با خوردن دمنوشهای مسهلی از بروز یبوست ممانعت بعمل آورده ( زیر یبوست عامل کمر درد شدید است )و ملاج سر را باروغن بادام شیرین نوازش داده و ازمصرف لبنیات خصوصا دوغ و دلستر و رب گوجه و بادمجان پرهیزنمایدو خوردن عسلاب درسالمساری عروق نقش موثری در کاهش تدریجی لقوه دارندوسعی شود چای سیاه حذف شود و جایگزین آن چای کوهی شود و خوردن سیب زمینی به حداقل کاهش یابد.

ژل رویال به اندازه یک نخود در زیر زبان ناشتا و گرده گل زنبور عسل به اندازه یک قاشق چایخوری را در یک لیوان عسلاب ولرم مخلوط کرده و ناشتا میل کند .

 هم چنین روزی یک نخود بره موم بدون عسل را زیر زبان گذاشته و تا آب شدن تدریجی تحمل کند.

سعی شود که با تغذیه های مزاج گرم و خشک و گرم و سرد تحریک جنسی او انجام نشود 

یعنی با تغذیه گرم کاری نشود که عورتش ٬ نعوظ  نشود 


💊 راهکار و  عوامل کاهنده شهوت به زبان سنتی یعنی تغذیه سرد و خشک و تغذیه سرد و تر زیاد تر بدهید مبادا همه باهم شود 

یواش یواش پله پله

 کاهوزیاد + سبزی خرفه زیاد +دوغ و ماست زیاد +آبغوره زیاد+دوری از تخمه ها و آجیل جات که شهوت زیاد میکند +آب لیمو زیاد+ لیموشیرین زیاد + لبوزیاد + سبزی گشنیزو آش گشنیز زیاد+دمنوش گیاه پنج انگشت یک استکان عالیست چون سلطان کاهنده شهوت است + روزه +لباس قرمز جلوی او نپوشید + دوری از گوشت با تخم مرغ + دوری از دل و قلوه + دوری از فلفل جات+ آلو جات عالیست+ کم خوری عالیست+آب خیار زیادش کاهنده + تمرهندی + سیرابی زیادش عالیست+ عدس مفید + بارهنگ مفید+ ترنجبین مفید + عرق بیدمشک با گلاب عالیست+ سکنجبین عالیست+ پودر سماق با گوشت کبابی+ دمنوش بنفشه و ختمی و پنیرک روزی یک استکان+ دوری ازسبزی شاهی و تره+ آب برگه هلو و زردآلو و یا میوه اش+لبو + باقلا+ نان خشخاش+ سبزی خرفه+ دمنوش لیمو عمانی+ چای به + چای عناب + مصرف کافور بسیار کم + + سبزی غازیاغه + دلستر + ترشیجات و سرکه جات

 فقط همه را یکبار انجام ندهی یواش یواش

این فرمول زیر را برای کاهش شهوتش غیر مستقیم اجرا کنید :

**غالب بودن خلط صفراوی در بدن یعنی چه :

 قد بلند + لاغر اندام + یبوست + عروق سفت در بدن + نفخ و شکم گازدار + احتمالا در بعضی افراد رنگ مدفوع تیره با بوهای مشمئز کننده + دهان آفت دار + گلوی خشک + ناخن ها براحتی می شکند + دیدن خواب های جنگ و گریز و کابوس + شجاع و نترس + دارای ضعف بدن + کم خون + تهوع صبحگاهی در بعضی افراد + مچاله شدن بخشی از مغز ( هیپوفیز ) بر اثر بروز شدت گرما + بروز پرخاشگری + متحرک شدید به عبارتی دیگر بیش فعال + عصبانی + کم حوصله + روحیه خرابکاری و ناهنجاری های اجتماعی و فعالیت پر خطر مثل سرقت و درگیری در بعضی + غیر منطقی + بروز تپش قلب که ناشی از حضور اسید معده است + زخم معده در فم المعده + سوزش در فم المعده + بروز انواع بواسیر + ترکیدگی پاشنه پا + زردی تخم چشم + رنگ رخسار وبدن زرد و گندمیگون + موهای مشکی و ضخیم و فر + تیروئید پرکار + دارای چشمانی درشت + دارای عروق برجسته + گرگرفتگی + تعرق گرم + شهوت بسیار بالا تا سن چهل سالگی و بعد از آن گرفتار زود انزالی اسپرم + خشکی پوست بدن بالاخص در ناحیه صورت و دستها + لقوه و پارکینسون + لرزش در بعضی از اندام + تیک پلک عصب صورت و ابروان + سردرد در جلوی سر + بعضی اوقات اهل تشنج بدن + علاقه به مواد دخانی و قلیان و مواد مخدر + سرگیجه + کبد چرب + بزاق دهان تلخ + دندان درد + رنگ دندان زرد + بی نظمی در خواب + پرش پاها در خواب و استراحت + ریزش و چربی و شوره مو که وجه شان با کبد چرب مشترک است + تعرق زیاد و بودار + دارای جوش و یا کهیر + حساس به مواد تند مثل فلفل جات + در زنان ( خشکی رحم ، فیبروم ، نازایی احتمالی با ترشحات زرد و قاعدگی دردناک ) + براثر خشکی و یبوست زیاد بروز بیماریهای کیسه صفرا + دارای حافظه بسیار قوی و هوشیاری هوش بالا + سرماخوردگی اندک + خشکی بینی + نداشتن انگل ها در بعضی افراد + زمستان را می ستاید و از حرارت تابستان فراری است + طاسی سر در بعضی از مردان + شقاق مقعد در گروهی + اهل آب خنک خوردن + غلظت خون و گرفتگی عروق و...

 ** راهکار مقابله با اخلاط افراد صفراوی مزاج :

 مصرف شربت سکنگبین چهارقاشق ناشتا + مالیدن چند قطره سرکه سیب خانگی به موضع درد در پیشانی + مصرف شربت خاکشیر با عرق گلاب با نصف قاشق چایخوری اسفرزه + مصرف نان خشخاشی و دوری از کنجد + مصرف گل قند دو آتیشه برای دفع یبوست سخت + رفع یبوست با دمنوش ختمی ، پنیرک و بنفشه همانند چای روزی یک استکان + مصرف آب ولرم و یا آب سرد یخچالی و لیکن یخ و بستنی ممنوع + ایجاد آرامش در بدن با مصرف چای سنبل الطیب + مالش درمانی پنجه پاها به هنگام بروز سردرد + مصرف آب برگه بدون تیزاب بعد از غذا + خوردن مویز سیاه شانی درشت به هنگام ضعف جسم + دوری از قند و شکر + مالیدن روغن بنفشه و یا بادام شیرین به ملاج سر و یا روی فم اامعده + تراشیدن و یا کوتاه کردن موی سر و شانه زدن مستمر برای خارج شدن بخارات انباشته شده در مغز + مجامعت زناشوئی اندک صورت گیرد تا غلظت خون فعال نشود + اول ، وسط ، و آخر غذا آب میل نشود + مالیدن عرق کاسنی و ختمی به بدن به هنگام بروز جوش و کهیر ها + مالیدن روغن حنا به بدن و یا ضماد حنای قدیمی به کف پا + به هنگام خروج از حمام به پاها آب سرد به اندازه ده ثانیه گرفته شود + مصرف باقلا + مالیدن ختمی به سر + مصرف آش سبزی گشنیژ + آش زرشک + خوراک لوبیا سبز + دلستر بدون گاز وخانگی + آبگوشت گوسفندی با نخود زیاد و سیب زمینی اندک + تغذیه آبکی بیشتر + پاشیدن پودر لیمو عمانی در روی برنج + مصرف آب دوغ + مصرف انواع کدوجات و پرهیز از بادمجان خوری + ماهی دریایی مصرف کردن با خرما + کاهو با سکنجبین + خوراک اسفناج + مصرف میوه جات بالاخص لیموشیرین و لبو و پرتقال کمتر + مالیدن روغن کدو + ممنوعیت نوشابه گازدار ، رب گوجه ، مجموعه فست فودها ، روغن نباتی ، هله هوله خوری ، گوشت گوساله و گاو ، شکلات ، چای ترش ، قهوه ، نسکافه ،پرخوری و ماکارونی و.... + الزام به پیاده روی یکساعته روزانه و پرهیز از خواب در روز + ضرورت سبزی با تغذیه + دوری از مواد دخانی + دوری از ادویه جات تند و زیاد + مصرف گوشت گوسفندی با پودر سماق ، مصرف عرق کاسنی ، مصرف عرق خارشتر ، سدر مالی به بدن با ماست + مصرف سبزی خرفه بعنوان خنک کننده + دوری از مصرف ادکلن و عطریات خارجی + حجامت و فسد با نظر پزشک و یا حکیم طب سنتی .

این تغذیه ها در ایجاد شهوت در او اثر دارد پس کاهش بدهید 

تغذیه های مزاج گرم که نبایستی افراد صفراوی و گرم مزاج زیاد مصرف کنند

 کباب ها بالاخص با گوشت گوسفند + آبگوشت بره از ناحیه گردن + آبگوشت نخود آب + آبگوشت مغزدانه های خشکبار مثل بادام شیرین + قورمه پلو + قورمه سبزی + فسنجان با رب انار شیرین + گوشت گنجشک + گوشت کبوتر بالاخص سرچاهی + خروس محلی + مرغ محلی + تخم مرغ محلی + بلدرچین + خرما + توت + موز+ نارگیل + انبه + اناناس + گیلاس + زیتون + ادویه جات + زردچوبه + زعفران + اکثر غالب سبزیجات مثل ترخون ، نعناع ، کرفس ، شاهی ، تره ، ریحان ، پیازچه ، مرزه ، بابونه ، جعفری ، پونه کوهی ،  شنبلیله ، ترب و تربچه + انجیر + گردو + خشکبار های ایرانی مثل بادام تلخ ، بادام شیرین ، پسته ، فندوق ، بادام زمینی + سیر + گلسرخ و مربای آن + مربای پوست پسته + گلقند + کره با عسل + عسل ها + نمک + آب شور + آویشن و آذربه + سیاهدانه + دارچین + زیره سیاه و سبز + خردل + + اسفند با کندر ، دود و یا خوردنش  + بادمجان + بومادران + باباآدم + بهارنارنج + اوکالیپتوس + اسطوخدوس + خاکشیر + زنجبیل + آب طلا و طلاجات در بدن + گلپر + هل + فلفل + زولوبیا و بامیه و شیرینی جات و انبه بسبار کم +تخم مرغ بشدت شهوت بالامیبرد

این سایت به شما خیلی کمک میکند 

http://www.soalcity.ir/ سایت شهر سوال

سوال " یا راهی برای درمان خودارضایی وجود دارد؟

سایت شهر سوال 

 ۲۷ ساله هستم و بیش از سه ساله که متاهل شدم.

متاسفانه از قبل از بلوغ خودارضایی داشتم و در طول این سال‌ها چندین بار توبه کردم و توبه شکستم. بعد ازدواج فکر می‌کردم خوب می‌شم ولی بعد دو ماه مجددا دچارش شدم. اکثرا با یک چشم‌چرانی کوچک داخل اینترنت یا فیلم شروع می‌شه. البته بیشتر اوقات به خودارضایی ختم نمی‌شه ولی گاهی هم می‌شه.

آخرین بار که توبه کردم شبای قدر بود. بعدش کاملا خوب بود تا اینکه متاسفانه دوباره فیلم سکس دیدم. مثل همیشه با یک چشم چرانی کوچک و اتفاقی شروع شد و کم کم در منجلاب گناه فرو رفتم. البته به خودارضایی ختم نشد.

تنها جایی که وسوسه می‌شم اینترنته. فیلمی ندارم، ماهواره نداریم و حتی تو خیابون هم می‌ةونم چشمم را کنترل کنم. فقط مشکلم عکسها و فیلمهای داخل اینترنت هستند که همیشه در دسترس اند. (حتی بدون فیلترشکن).

اینترنت را نمی‌توانم کلا کنار بگذارم، چون تمام کارهام با اینترنت است.

پاسخ سایت حوزوی در قم

یکی از امکانات و ویژگی هایی که در دوران بلوغ به انسان اضافه می شود و در واقع می تواند یک آپشن برای لذت بردن و تولید نسل و حتی برای افزایش امیدواری به زندگی و ماندگاری بیشتر در این دنیا کمک کند . بلوغ و لذت های جنسی یکی از موضوعاتی است که تا کنون تحقیقات فراوانی در مورد آن شده است و خیلی از این تحقیقات نتایج جالبی هم دارد که در اینجا قابل طرح نیست اما افراد با توجه به نگرش ها و باورهایشان و میزان ارتباطشان با بیرون مخصوصا جنس مخالف و حتی سبک فرزند پروری والدین شان ممکن است این نیاز را از روش های خاص که مخالف باورها درون سازی شده از گذشته می باشد، ارضا کنند و موضوع زمانی بغرنج می شود که فرد بین باور و رفتارش تعارض و تضاد ایجاد می شود باور یک انسان ایرانی و مسلمان نسبت به خودارضایی آن هم در زمان متأهلی بسیار منفی است و فرد از طرفی عادت و خو گیری دارد و از طرفی باور به ارضا رایج در زمان متأهلی از ناحیه همسر دارد و در غیر این مدل، ارضا جنسی و تخلیه جنسی را حرام می داند. ذهن و مغر افراد از طریق نشانه هایی که از دیرباز در بیرون تحریک کننده بوده است شرطی شده و حالات و هیجانات جنسی بدون کنترل فرد هجوم همه جانبه به بخش تحریکات جنسی مغز وارد می کنند و اصرار بر ارضا از طریقی که مدت ها خو و عادت کرده، داشته باشد. به عنوان مثال فردی که از خیابانی ردّ می شده و دچار حادثه ای می شود هر وقت از آن خیابان رد می شود حالات، احساسات وهیجانات اضطرابی و نگرانی نسبت به تصادف به صورت اتوماتیک به فرد وارد می شود و به قول معروف شرطی می شود پس از آن به تمام پدیده های آن خیابان ممکن است شرطی شود  ماشین های مدل خاص ، رنگ خاص حتی ساختمان های آن خیابان. پس اینترنت و تصاویر ، فیلم ها وَوَوَوَ همگی در ذهن شما به صورت خود کار و شرطی شده تحریک ایجاد می کنند و شما را دچار این رفتار می کنند به صورت خلاصه شما تا زمانی که به یک درمانگر جنسی یا سکس تراپیست ، بخواهید مراجعه کنید،

راهکارهای درمانی زیر پیشنهاد می شود:

۱- سعی کنید محیط را برای انجام خود ارضایی نا امن کنید مثلا سیستم را جلود دید دیگران قرار دهید و یا از همسرتان بخواهید که در زمان استفاد از نت در کنار شما باشد.

۲- سعی کنید مشکلتان کوچکتر از توانایی خودتان بر حل مشکل کنید و بدون خودسرزنشی و احساس درماندگی با تلاش و کوشش و صبر و حوصله و تدریجی به طرف مطلوب قدم بردارید.

۳- موضوعاتی بیرونی که برای شما تداعی تحریکات جنسی آن هم از نوع خودارضایی شده است را شرطی زدایی کنید مثلا با دیدن موضوعاتی شما از راه همسرتان نیاز را دنبال می کنید و یا با خودآگاهی آن را با یک محرک غیر جنسی پیوند می زنید.

۴- برنامه ریزی و هدفمند بودن و شرط کردن با خود که فقط من باید پیگیر برنامه های علمی و کاری خودم در نت باشم را با خود مرور کنید و به هیچ وجه در کنار کارتان پنجره های دیگری غیر از استفاده مطلوب شغلی و کار و تحصیلی نداشته باشید.

۵- مهارت های جنسی و زناشویی خود را افزایش دهید و سعی کنید سطح کیفیت روابط جنسی استاندارد از طریق همسرتان را بیشتر از خودارضایی کنید ولی کمیت ممکن است فایده ای به حالتان نداشته باشد.

۶- روزهای پاک را، با بهترین واژه ها، خود را تشویق کنید و شادیتان را در طول روز از پاک بودن به رخ خودتان بکشید .

۷- به هیچ وجه نسبت به این موضوع تحلیل و تفسیر شخصی نکنید و سعی کنید با دیدن نقاط مثبت و توان مندی ها و خوبی های دیگر در زندگی بار هیجانی و منفی خودسرزنشی بعد از تخلیه را کم کنید چون در هر صورت شخصیت شما نباید آسیبی ببیند شما باید باخود بگویید من آدم خوبی هستم اما ممکن است دو یا سه رفتارم ایراد داشته باشد که باتمرین در حال درست شدن هستم.

۸ - ورزش و تحرکات بدنی و تمرینات آرامش عضلانی و ریلاکسیشن هم اراده شما را در تصمیم گیری ها بالا می برد و هم باعث کاهش اضطراب و تنش که خود راه انداز تحریکات جنسی است می شود.

http://www.soalcity.ir/node/2690

حکم شرعی استمناء چیست؟

 خود ارضایی که از آن به استمناء یاد می شود از گناهان کبیره و حرام است و مجازات سنگینی دارد. و بهترین راه رهایی از استمنا و خود ارضایی، ازدواج شرعی (دائم یا موقت) با شرایط خاص آن که در رساله های عملیه بیان شده است می باشد. اگر ازدواج ممکن نباشد با ورزش کردن و روزه گرفتن و پر کردن اوقات فراغت باید با این عمل مبارزه کرد تا افراد و جامعه از ضررهای جسمی و روحی و روانی آن در امان بمانند.

سوال: استمناء چیست؟

پاسخ: استمناء یا خود ارضایی یعنی بازی کردن با خود به قصد بیرون آمدن منی! خود ارضایی حرام و گناه کبیره است و عملی انحرافی است و باید با عمل و رفتار با آن مقابله کرد و راه درمان آن جز با رعایت دقیق دستورالعمل ها محقق نمی شود، ولی چون هر عملی نیاز به دانش و اطلاعات خاصّ خود دارد، بنابراین راه کنترل و درمان این بیماری و عادت زشت نیز بدون کسب آگاهی میسر نیست.

توجّه به سه نکته در باره استمناء الزامی است:

1- آگاهی از حرمت شرعی و اخلاقی آن؛ (و اینکه این کار و عمل یکی از رذائل اخلاق جنسی و انجام آن طبق روایات، موجب دور شدن از رحمت خدا و اهل بیت (علیهم السلام) و زایل شدن عقل می شود و از لحاظ شرعی حرام و گناه کبیره محسوب می شود و هر گناهی نور ایمان را تضعیف می کند و باعث تاریکی و آلودگی روح انسان می شود. نوری که انسان بدان نیاز فراوان دارد و در اثر فقدان آن، در دنیا دچار خسران و در آخرت دچار عذاب و حسرت خواهد شد).

2- آگاهی از عواقب سوء استمناء.

3- آگاهی از روش پیشگیری و درمان.

سوال جدید:

دختری در ده سالگی خود ارضایی می کرده ولی نمی‌دانسته که باید غسل جنابت انجام دهد و به عمره رفته است. هنگام طواف خانه خدا هم سرش را برگردانده و با آنکه سالم بوده دیگران با ویلچر او را به سعی صفا و مروه برده‌اند؛ حکم حج و ازدواج این دختر چیست؟

جواب :

اگر یقین به جنابت دارد، تمام اعمالی که بعد آن در عمره انجام داده است، چون مشروط به طهارت است، اشکال پیدا می‌کند ولی در صورتی که شک داشته باشد از این جهت، مشکلی متوجه او نیست. از طرفی مجرد سر برگرداندن در طواف موجب بطلان طواف نمی‌شود. سعی دادن با ویلچر نیز در فرض سوال که می توانسته شخصاً انجام دهد باطل است، بنابراین توصیه شده است قبل از ازدواج مجددا به عمره رفته و اعمال آن را به جا آورد و در امکان نداشتن چنین سفری؛ به شخصی نیابت دهد تا به جای او این اعمال را به جا آورد.

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سوال، چنین است:

حضرت آیة الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی):

ج1) اگر یقین به خروج منی ندارد، تکلیفی نسبت به غسل جنابت نداشته است. و اگر یقین به خروج منی دارد و قبل از اعمال هم غسل جنابت انجام نداده طواف ها و نماز طواف ها باطل است و تا موقعی که شخصاً و در صورت عدم تشرف نائب به جا نیاورد حق ازدواج ندارد.

ج2) مجرد سر برگرداندن در طواف موجب بطلان طواف نمی‌شود.

ج3) سعی دادن با ویلچر نیز در فرض سوال که می توانسته شخصاً انجام دهد باطل است و باید شخصا و در صورت عدم تشرف بالنیابه انجام شود.

 حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی):

1- دختران معمولاً جنب نمی‌شوند اما هرگاه به اوج لذت جنسی برسند و همزمان رطوبتی از آنها خارج گردد (که غالباً همراه با سستی بدن است) رطوبت مذکور حکم منی دارد و باید غسل جنابت کنند. و در صورت شک وظیفه‌ای ندارند.

2- در مورد حج باید طواف و نماز طواف و احتیاطا سعی و تقصیر را اعاده نموده و اگر خودش قادر به انجام آن نمی‌باشد، نائب بگیرد و در ضمن اگر قبل از حج یکی از غسل های مستحب یا واجب را انجام داده، کفایت می‌کند و نیازی به اعاده حج نمی‌باشد.

3- واجب نیست صورت طواف‌کننده در حال طواف رو به جلو باشد؛ بلکه می‌تواند به سمت چپ و راست خود نگاه کند، و حتى صورت را برگرداند و به عقب نگاه کند.

4- سعى را مى‌توان پیاده یا سواره انجام داد، خواه سالم و توانا باشد، یا بیمار و ناتوان؛ امّا اشخاصى که توانایى دارند بهتر است پیاده بروند.

 حضرت آیة الله العظمی سیستانی(مد ظله العالی):

اگر غسل احرام کرده کافى است ولى سعى او صحیح نیست و او بر احرام خود باقى است باید خودش برود و اعمال را انجام دهد و بدون آن نه تنها ازدواج جایز نیست بلکه از همه محرمات احرام باید اجتناب کند و اگر رفتن براى او میسور نیست مى تواند نایب بگیرد ولى نایب بعد از طواف عمره با تلفن به او اطلاع دهد و او در شهر خود نماز بخواند و هم چنین طواف نساء و باید بعد از سعى هم به او اطلاع دهد تا هر جا هست تقصیر کند.

 حضرت آیة الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

چنانچه علم به جنابت در حین اجرای مناسک داشته باید طواف ها و نمازهای طواف را مجددا انجام دهد و در صورت عدم تمکن باید نائب بگیرد.

 حضرت آیة الله بهجت ره:

سوال: اگر استمناء نکردن کسى که شهوت او را گرفته است، باعث شود که او فعل حرامى ـ مانند زنا و یا لواط که حدّ هم دارند ـ مرتکب شود، در این صورت آیا استمناء کردن جایز مى شود؟

جواب: تمام این کارها به مراتب حرام است و واجب است ازدواج دایم یا موقت کند.

 حضرت آیة الله سیستانی دام ظله:

سوال: حکم شرعى استمناء چیست ؟ آیا کفاره دارد؟

جواب: حرام و گناه کبیره است، ولى کفاره ندارد و حکم آن این است که باید براى نماز و مانند آن غسل نماید و واجب است که توبه نماید و از این کار دست بردارد.

سوال: گناه استمنا چگونه بخشیده مى شود ؟ و چگونه مى توان از آن خوددارى کرد ؟

جواب: با توبه بخشیده مى شود و با اراده و همت مى توان از آن جلوگیرى کرد.

سوال: کسانى که قادر به ازدواج دائم و موقت نیستند آیا مى توانند به استمناء ارضاء کنند ؟

جواب: استمناء حرام و گناه است. و تنها راه مشروع براى ارضاى غریزه ازدواج است.

 حضرت آیة الله وحید خراسانی دام ظله:

سوال: حکم استمناء برای خانم ها چیست؟

جواب: در حرمت استمناء فرقی بین زن و مرد نمی باشد.

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=287356

نظر اسلام در باره خود ارضایی جنسی چیست؟

پرسش

نظر اسلام در باره خود ارضایی جنسی چیست؟ اگر در قرآن مطلبی در این باره هست لطفا نام سوره و آیه را ذکر کنید.

پاسخ اجمالی

استمناء عملی زیان بار، مذموم و ناپسند است که در دو سوره از سورهای قرآن و همچنین در روایات فراوانی به آن اشاره و تصریح شده است و از گناهان کبیره می باشد و از آن جهت که انجام آن دارای زیان های جسمی و معنوی زیادی می باشد، خدای مهربان آن را حرام فرموده  است.

 پاسخ تفصیلی

«استمناء» (خود ارضایی) یعنی این که انسان با خودش کاری کند که از او منی بیرون بیاید و دارای انواعی است؛ مثل بازی کردن با دست، گوش کردن به سخن و صدای زن نامحرم، رد و بدل کردن حرف های عاشقانه، در خیال آوردن و فکر کردن به مسائل شهوت انگیز؛ از نظر اسلام اگر کسی با اختیار یکی از این اعمال را به قصد خروج منی انجام دهد و منجر به خروج منی بشود، استمنا و حرام است. [1]

 اما دلیل حرمت استمناء، آیاتی از قرآن مجید است  که ضمن بیان صفات مؤمنین و صفات اهل بهشت، می فرماید: «و آنها که دامان خویش را (از بى‏عفّتى) حفظ مى‏کنند، جز با همسران و کنیزان (که در حکم همسرند آمیزش ندارند)، چرا که در بهره‏گیرى از اینها مورد سرزنش نخواهند بود! و هر کس جز اینها را طلب کند، متجاوز است! » [2] فقها و مفسرین از این آیات حرمت استمناء را استفاده کرده اند  چرا که «استمناء» نیز بهره گیری جنسی از غیر راه هایی است که در آیه مجاز شمرده شده است. علاوه بر این دو آیه روایات زیادی از ائمه معصومین(ع)  داریم  که دلالت بر حرمت استمناء دارد. از این عمل در روایات با عناوین و اسامی مختلفی مثل دلک (مالیدن آلت با دست )،بازی با آلت (عَبِثَ بِذَکَرِهِ )، الْخَضْخَضَةِ، النَّاکِحُ نَفْسَهُ (ازدواج با خود) و نَاکِحُ الْکَفِّ (ازدواج با کف دست) تعبیر شده است. در این جا به چند روایت اشاره می کنیم:

 1-امام صادق (ع) در باره مردی که با چهارپایان نزدیکی می کند یا از راه مالیدن آلت تناسلی با دست جنب می شود فرمود :این کارها و شبه آن زنا هستند .

 2- امام صادق (ع) فرمود : مردی را پیش حضرت علی(ع) آوردند که با آلت خود بازی کرده (و به این طریق خود را ارضا می کرد)، حضرت آن قدر بر روی دست های او زدند که دستانش قرمز شد و سپس با بودجه بیت المال او را متأهل نمودند.

 3- ابو بصیر گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح ( استمناء ) کرده اند.

 5- از امام صادق (ع) در باره خضخضه"( استمناء با دست ) سؤال شد، در جواب فرمود: گناه بزرگی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او غذا نمی خورم! سؤال کننده عرض کرد: ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال در کتابش را برای من بیان کنید ! حضرت فرمود: این آیه که می فرماید : کسی که از غیر این (راه های مجاز های شرعی برای نیاز های جنسی خود) استفاده کند ظلم کرده است... .

 6-پیامبر اکرم (ص) فرمود: کسی که با کف دست خود ازدواج کند (استمناء با دست ) از رحمت خدا به دور است.

 این بخشی از روایاتی است که به خوبی دلالت بر ناپسند بودن و حرمت استمناء و خود ارضایی دارد.

 ضررهای استمناء

 یکی از علت های این که اسلام چنین کاری را حرام کرده است ضرر های جسمی و روحی و روانی زیادی است که در این عمل وجود دارد و امروزه علم توانسته است بخشی از آن را کشف کند. علت های دیگر آن ممکن است در آینده کشف و روشن شود. [3] زیان های استمناء که امروزه به اثبات رسیده است را می توان در دو بخش خلاصه کرد:

 الف. زیانهای معنوی

 1- گناه استمنا موجب دوری انسان از خداوند می شود به گونه ای که در روز رستاخیز خداوند به آنها نه نگاه می نماید و نه با آنها سخن می گوید و از عطایا و بخشش های ویژه خداوند مانند اعطا روح پاکی و پاکیزگی محروم و بی بهره می شوند

 2- به علت ارضاء ناقص و غیر طبیعی، بعد از ازدواج نیر غالبا امور زناشویی به طور طبیعی صورت نمی گیرد و گرفتارهای دیگر از این جهت در روابط بین زن و شوهر پیش می آید که به زندگی مشترک لطمه زده و شکست در زناشویی از عوارض آن است.

 3-  گوشه گیری، یاس، بی تفاوتی نسبت به مسائل مهم حیاتی، غم و کدورت روانی از عوراض روحی دیگر آن است.

 4- موجب رکود فکری، اختلال و ضعف حافظه و کاهش اراده می شود.

 5-پیدایش سردرد و سر گیجه، سوت کشیدن گوش و ....

 6. خستگی و فرسودگی دستگاه اعصاب.

 7.زود رنجی و حساسیت در کوچکترین برخورد با دیگران.

 ب. زیان های جسمی استمناء

 1-مبتلایان به این عادت زشت در اثر عوارض روحی و جسمی حاصله، به تدریج تبدیل به افرادی ضعیف و ناتوان ، سرخورده، تنبل و مأیوس و دچار عقده های روانی می گردند و نسبت به دیگران نیز بدبین و در نوعی اضطراب و افسردگی به سر می برند.

 2. تحریک زیاد هیپوتالاموس و در نتیجه تحریک افراطی غدد جنسی که سبب پرکاری نامتناسب آن ها می شود و بلوغ زود رس را به دنبال دارد.

 3. تکرار زیاد این عمل به ضعف عمومی بدن و بالاخره پیری زود رس می انجامد.

 4.به علت افزایش جریان خون در اعضای تناسلی، مغز و مراکز حساس دیگر مکرر دچار کاهش نسبی جریان خون می شود.

 5. تخلیه های مکرر عصبی و عدم ارضاء در دراز مدت موجب ضعف عصبی و عوارض روحی می گردد.

 6. ضعیف شدن بینایی و بی اشتهایی، ضعف استخوان و ناراحتی های مفصلی.

 7. پیدایش کم خونی به ویژه در اثر تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلی.

 8. تورم کانال نطفه

 9. تورم قسمت پایانی و عقب کانال ادرار

 10. شل شدن عضلات تناسلی به گونه ای که قدرت نگهداری منی یا ادرار را از دست می رود.

 نکته قابل توجه این است که گر چه زیان های بهداشتی استمناء بیان گردید، اما نمی توان گفت که علت حرمت آن، تنها به خاطر زیان هایی است که ذکر شد [4] ؛ بلکه ممکن است علت های معنوی و مادی دیگری داشته باشد که هنوز برای ما شناخته نشده است  زیرا به یقین می دانیم که احکامی که از جانب خداوند حکیم صادر شده همه بر اساس مصالح و مفاسد صورت گرفته است.

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa3231

ش از شما خواهش دارم که منو درمورد یک موضوع  مهم بنام استمنا راهنمایی کامل کنید و اگه بشه یک توضیح کامل بدید.

مشکل اینجاست که من استمناء میکردم وحداقل 3سال این کارو ادامه دادم هردفعه هم هفته ای یکبار (میگن هرچی میرسه از دوست ناباب میرسه)تا اینکه از فروردین امسال حقایق برام آشکار شد و فهمیدم که گناه خیلی بزرگیه و بخشیده نمیشه بنابراین تصمیم به ترک گرفتم. یک ماه استمناء نکردم تا اینکه اوایل ماه دوم هر دوروز شب منی خود به خود بیرون میریخت گفتم بهتره دوباره استمناء کنم اومدم دوباره تو حموم این کارو کردم البته یبار.دوباره یک ماه ایستادم تا اینکه دوباره اوایل ماه دوم هر دوشب یبار منی خود به خود بیرون ریخت.دوباره به نیابت از کار قبلی یبار استمناء کردم ویه ماه صبر کردم دوباره اوایل هر ماه اونجوری میشدم وحداقل مجبور بودم تا مدام منی خود به خود بیرون نریزه حداقل یبار استمناء کنم و یک ماه بایستم.والان دو ماهه که اینکارو نکردم والان اوایل ماه سومه و یک هفتست که مدام شب ها منی من خود به خود بیرون میریزه حتی بدون اینکه حوسی بشم .می خواستم بدونم که ایا این کار که گناهه من مجبورم چی کار کتم ایا دوباره یکبار استمناء کنم و دو ماه بایستم .من دفعه پیش به شجره نامه خونمون که نگاه کردم (نیای بزرگ من )قسم خوردم که این کار رو انجام ندم و اگه انجام بدم گردنم نذرونیاز بیاد.

والان موندم که باید استمناء کنم تا حداقل دوماه از ریختن خود به خود منی به بیرون راحت بشم یانه. پس قسمی که خوردم چی؟

لطفی که از شما دارم اینه که راهنماییم کنین چون من نمیتونم بایستم چون الان سه هفتست که هردوروز شب منیم خودبه خود بیرون میریزه.

 پاسخ: 

1- استمنا یا خود ارضایی، شرعا حرام و از گناهان بزرگ حساب می شود. کسی که مرتکب عمل استمنا گردد ، مستحق عذاب جهنم می باشد.

امام صادق(ع) فرمود: خداوند با نظر رحمت به استمنا کننده نمی‌نگرد. (1)

استمنا و خود ارضائی در حقیقت یک نوع بیماری است که ضرر و زیان زیادی به انسان وارد می کند، از جمله:

الف: پیامدهای جسمانی:

ضعف چشم و بینایی، تحلیل رفتن قوای جسمانی، عقیم شدن و ناتوانی در تولید مثل، پیری زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت.

ب: پیامدهای روحی و روانی:

ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری و بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی، ضعف اراده.

ج: عوارض اجتماعی:

ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بی‏غیرت شدن، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک.(2)

با توجه به حرمت خود ارضائی و پیامد های منفی آن مخصوصا برای شما که در اول نوجوانی قرار دارید، لازم است که برای ترک آن حتما چاره اندیشی نمائید و هرگز مرتکب گناه استمنا نشوید.

2- خارج شدن منی در خواب گناه نیست . جنب شدن و خارج شدن منی در خواب بعد از هر چند مدتی یک امر طبیعی است، لیکن هر رطوبتی که از انسان خارج می شود ، حکم منی را ندارد،

نشانه های خروج منی در مردانی که مریض نیستند، سه تا است:

االف :  با جستن و پرش خارج می شود .

ب: همراه با لذت و شهوت خارج می شود .

ج: بعد از بیرون آمدن آن، بدن سست شود.

اگر رطوبتی خارج شود و شک کند که منی است یا نه و هیچ یک از این سه نشانه یا بعضى از این ها را نداشته باشد، و از راه دیگری نیز یقین به منی بودن آن پیدا نشود، حکم منى را ندارد. غسل هم ندارد . لباس و بدن را هم نجس نمی کند . وضو را هم باطل نمی کند.(3)

آنچه از شما خارج می شود ،اگر نشانه های منی را دارد، غسل واجب است . اگر نشانه های منی را ندارد و یقین به منی بودن آن هم نداشته باشید، حکم منی را ندارد و غسل هم لازم ندارد.

استمنا را ترک کنید . واجب است که از این کار توبه کنید . اگر در خواب منی از شما خارج می شود، گناه نیست . در صورتی که منی خارج شود، جنب می شوید و باید غسل جنابت نمائید.

لطفا هرگاه سوال شرعی می پرسید ،نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهیم .

پی نوشت ها:

1. وسایل الشیعه، ج 14، ص 268.

2. آیت الله دستغیب، گناهان کبیره، ج2، بحث استمنا، ص 332.

3. آیت الله خامنه ای، استفتائات، سؤال180.

http://www.pasokhgoo.ir/node/21902

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات مذهبی

سحق و استمناء

«سحق» عبارت از آن عملی که دوتا زن با همدیگر انجام می‌دهند، یعنی فرج خود را به فرج دیگری می‌‌مالند و از این طریق اطفاء شهوت می‌کنند. به بیان دیگر همان کاری را که دو مرد با همدیگر در لواط انجام می‌دهند، دوتا زن نیز همان عمل را با همدیگر انجام می‌دهند، منتها با این تفاوت که در دو مرد مسئله‌ی دخول است، اما در دوتا زن مسئله‌ی دخول در کار نیست و فقط مسئله مساحقه است

 ـ از على (ع) نقل شده که فرمود: سحق در مورد زنان، مانند لواط در مورد مردان است.(23)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود: مساحقه زنان با یک دیگر زناست. (24)

 ـ از امام صادق (ع) نقل شده است که مردى را نزد امیر المؤمنین (ع) آوردند که با آلت خود بازى کرده بود. امیر المؤمنین (ع) روى دست او زد بطورى که سرخ شد، سپس از بیت المال براى او همسر گرفت. (25)

 ـ پیامبر (ص) فرمود: کسى که با دست خود نکاح کند(یعنی استمنا کند) ملعون است. (26)

 ـ ابو بصیر مى‏گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: روز قیامت خداوند با سه کس سخن نمى‏گوید و به آنان نگاه نمى‏کند و آنان را پاک نمى‏گرداند و عذاب دردناکى خواهد داشت: کسى که موى سفید خود را بکند، و کسى که با خود نکاح کند (یعنی استمنا کند)، و کسى که با پشت او آمیزش شود. (27)

 ـ از پیامبر خدا (ص) نقل شده که فرمود: خدا لعنت کند کسى را که با چهار پایى آمیزش کند.(28)

 http://www.porseshgaran.org/main/ravabet/292-1391-05-05-02-01-41.html

ـ روایاتی درباره زنا، لواط، استمنا و ... 

نگاه کردن به زنان‏

 ـ پیامبر (ص) فرمود: نگاه، تیرى مسموم از تیرهاى شیطان است.(1)

 ـ على بن عقبه مى‏گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: نگاه، تیرى مسموم از تیرهاى شیطان است. بسا یک نگاه که اندوهى طولانى در پى دارد.(2)

 ـ پیامبر (ص) فرمود: نگاه، تیرى مسموم از تیرهاى شیطان است، هر که از ترس خدا آن را ترک کند خداوند ایمانى به او مى‏دهد که شیرینى آن را در دل خود احساس مى‏کند.(3)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود: نگاه کردن به زیبائیهاى زنان تیرى از تیرهاى شیطان است، هر که آن را ترک کند خداوند مزه عبادتى سرور آفرین را به او خواهد چشانید. (4)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود: هر کس به زنى نگاه حرام‏ بیافکند خداوند چشمش را از آتش پر خواهد کرد.(5)

 ـ ابن سنان مى‏گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: مسیح (ع) به یارانش مى‏گفت: ... تا آنکه گفت: از نگاه کردن بپرهیزید که نگاه در دل صاحبش شهوت مى‏رویاند و این براى گمراهى صاحب آن بس است.(6)

ـ از على (ع) نقل شده است: خدا لعنت کند نگاه‏کننده و کسى را که به او نگاه شده است.(7)

 ـ از على (ع) نقل شده است: بسا یک نگاه که اندوه ببار مى‏آورد.(8)

 دست دادن با نامحرمان‏

ـ در مناهى پیامبر (ص) آمده است که آن حضرت فرمود: هر که با زنى نامحرم دست بدهد به خشم خدا گرفتار مى‏شود، و هر که از روى حرام دست به گردن زنى بیفکند او را با شیطان به زنجیرى آتشین مى‏بندند و هر دو را در آتش مى‏افکنند.(9)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده است: هر که از روى حرام با زنى دست بدهد، روز قیامت دست بسته وارد مى‏شود سپس او را به سوى دوزخ مى‏برند.(10)

زنا و پیامدهاى آن‏

ـ نعمان رازى مى‏گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: هر که زنا کند از ایمان خارج شده است.(11)

 ـ از امام باقر (ع) نقل شده که فرمود: در کتاب على (ع) یافتیم که رسول خدا (ص) فرموده است: هر گاه پس از من زنا فراوان شود مرگ ناگهانى نیز فراوان مى‏شود.(12)

 ـ از امیر المؤمنین (ع) نقل شده است: غیرتمند هرگز زنا نمى‏کند.(13)

 ـ از امام صادق (ع) از پدرش نقل شده که فرمود: زنا کار داراى شش خصلت است: سه خصلت در دنیا و سه خصلت در آخرت. امّا خصلتهائى که در دنیا دارد: نور چهره‏اش را از بین مى‏برد و باعث فقر مى‏گردد و نابودى او را تسریع مى‏کند، و امّا خصلتهاى آخرت، خشم پروردگار و بدى حساب و جاودانگى در آتش است.(14)

 ـ از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: زنا از گناهانى است که جلوى روزى را مى‏گیرد.(15)

 ـ از امیر المؤمنین (ع) نقل شده است: زنا باعث فقر و نیازمندى است. (16)

 ـ از على بن سالم از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: روز قیامت سخت‏ترین کیفر، کیفر مردى است که نطفه خود را در رحم زنى که بر وى حرام است قرار دهد. (17)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود: نزد خدا هیچ گناهى بزرگتر از این نیست که مرد نطفه خود را در رحمى که براى او حلال نیست قرار دهد.(18)

 لواط و پیامدهاى آن‏

ـ از امام صادق (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: هر که پسرى را از روى شهوت ببوسد، روز قیامت خدا او را با لجامى آتشین لجام خواهد کرد.(19)

 ـ از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود: هر که پسرى را از روى شهوت ببوسد، خدا او را هزار سال در آتش عذاب خواهد کرد. (20)

 ـ از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: ممنوع بودن شرمگاه پشت، مهم‏تر از ممنوع بودن شرمگاه پیش است. خداوند گروهى را بخاطر ممنوعیّت شرمگاه پشت هلاک کرد، ولى کسى را بخاطر ممنوع بودن شرمگاه پیش، هلاک نکرده است.(21)

 ـ از امام صادق (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: هر که با پسرى آمیزش کند، روز قیامت با حال جنابت وارد مى‏شود و آب دنیا او را پاک نمى‏گرداند و خدا بر او خشم مى‏گیرد و او را لعنت مى‏کند و جهنّم را- که بد سرانجامى است- براى او آماده مى‏سازد (22)

 (1)جامع الاخبار ص 109

(2)المحاسن ج 1 ص 109

(3) جامع الاخبار ص 170

(4) مستدرک الوسائل ج 2 ص 554

(5) مستدرک الوسائل ج 2 ص 554

(6)امالی المفید ص 121

(7) مستدرک الوسائل ج 2 ص 554

(8) غرر الحکم ص 550

(9)الفقیه ج 4 ص 8

(10) البحار ج 76 ص 363

(11) الوسائل ج11 ص 255

(12)الکافی ج 5 ص 541

(13) مستدرک الوسائل ج 2 ص 566

(14) عقاب الاعمال ص 311

(15) البحار ج 79 ص 23

(16) البحار ج 79 ص 23

(17) المحاسن ج 1 ص 106

(18) مستدرک الوسائل ج 2 ص 567

(19) البحار ج 79 ص 72

(20) مستدرک الوسائل ج 2 ص 570

(21) روضة المتقین  ج10 ص 60

(22) روضة المتقین ج 10 ص 60

(23) الجعفریات ص 135

(24) مستدرک الوسائل ج 2 ص 70

(25) الوسائل ج 18 ص 574

(26) مستدرک الوسائل ج 2 ص570

(27) الخصال ص 106

(28) مستدرک الوسائل ج 2 ص 570