ریشه و عوامل استرس ها چیست :

 رژیم گرفتن لاغری بر اساس اصول افراد بیسواد در عطاری ها و آسیب وارد شدن به سیستم اعصاب و روان مغز ، مصرف تغذیه های تند و شیرین و شور خیلی زیاد و بدون وقفه بالا رفتن خلط کثیف صفرا بر اثر تغذیه های گرم و خشک و غذاهای اروپایی ، رخدادهای ناگهانی در محیطها و حواشی زندگی ، مشاهدات تلخ و شیرین ناگهانی ، تمرکز در رسانه های تصویری مهیج مثل ماهواره و سکسی ، تماشای رنگهای بسیار تند غلیظ در محل کار وزندگی مثل رنگهای سرخ و زرد ، پرخوری ، خرده خوری ، بدخوری ، مصرف تنقلات کارخانه ای ، مصرف محصولات دارای مواد نگه دارنده شیمیایی ، بیخوابی زیاد ، شب نشینی های افراطی تا سحر ، آرزوهای فراوان ، منفی بافی ، رقابت غیر سالم و هم چشم بازی ، حسود بازی ، دوری از ورزش و سکون در یک جا ، حضور در محیط های مختلط ، عادت های غلط ، ترس ، دروغ ، نگرانی از لاغری و چاقی ، ارتباط با جنس مخالف در محیط های اجتماعی بالاخص شبکه های اخیر اجتماعی در رسانه های تصویری و صوتی ، نگرانی از سلامتی و یا بیماری خاص و کتمان کاری از افشای آن ، رازهای ناگفته درمراسم خواستگاری ، دوستیابی ناموفق ، خوردن تغذیه رستورانی که آلوده به میکروب هستند ، کاهش میل جنسی دفعی ، خستگی ناشی از کم کاری کبد ، مصرف داروهای شیمیایی ، چند نوع تغذیه خوری متضاد .


عواقب استرسها چیست :

احساس سنگینی دل ، نفخ شکم ، گاز معده ، پیچش شکم ، سوزش سر دل ، ریزش موی سر ، چرب شدن موی سر ، افزایش غلظت خون ، چرب شدن کبد ، تغییر هورمونهای زنانه و رشد موی زاید و در مردان بوجود آمدن سینه های درشت ، بوجود آمدن بلوغ زودرس ، بی نظمی در اخلاق و گفتار ، رشد بیماریهای گوارشی ، تجمع بادهای سمی در بدن و ایجاد گرفتگی عروق ، درون نگر شدن و مشکلات را با کسی مشورت نکردن ، ناخن جویدن و موکندن ،

راهکارها ی مقابله با استرسها چیست :

امورات روزانه را با توکل به خدا و قرائت کلام الله مجید و صدقه دادن آغاز نمودن ، امید به فائق آمدن بر حوادث تلخ و گرفتاریها ، استراحت طبیعی به بدن با خوابیدن در ساعت 22 الی 500 بامداد و پرهیز از خوابیدن در روز ، القا آرامش در سخن گفتن و بالاخص در برابر افراد پرخاشگر ، مالیدن روغن نعنا با بادام شیرین به فم معده تا ناف ، مالیدن روغن بادام شیرین به کف سر ، دمنوش مخلوط گیاهان ( سنبل طیب ، گاوزبان ، اسطو خدوس هندی ، بادرنجبویه ، افتیمون با یک دانه لیموعمانی ) همانند چای هر دو روز یکبار ، مصرف عرق بهارنارنج یک استکان صبح و عصر ، عرق بید مشک با گلاب با اندکی عسل بعنوان نوشیدنی روزانه ، شادی آرام ، اصلاح خون غلیظ با خوردن مسهلات و حجامت ، حضور در مناظر سبزه و بالاخص تغییر دکوراسیون منزل و لباس پوشیدن به رنگهای آرامش مثل سبز و آبی و سفید ، تصویر سازی مثبت از رخدادهای تلخ زندگی ، خوردن آب میوه و مرکبات خانگی ، مصرف اسفناج در تغذیه ، مصرف ماهی دریا و دوری از گوشتهای گاو و گوساله و غلیظ کننده خون مثل بوقلمون و شتر مرغ و شتر ، مصرف خشکبار بدون نمک مثل پسته و بادام ، خوردن سبزی جات بدون شاهی و تره ، فقط و فقط یکنوع غذا خوردن در هر وعده غذایی ، شیر با عسل ، عسلاب با آبلیمو ، استرسها عموما" در بدن خشکی تولید می کنند پس تغذیه های گرم و تر در کنترل استرس موثرند .