🇮🇷🌹چگونه چاق شویم

🇮🇷🌹دلایل لاغری

 1- کم غذا خوردن 2- بی اشتهایی3- خوردن غذاهی بسیار لطیف4- بزرگی طحال5- خوردن غذاهایی نامطبوع که باعث فاسد شدن خون می شود 6- بیماری های مزمن طولانی7- حرارت و گرفتگی جگر (کبد) 8- انگل9- افسردگی10- اضطراب11- ورزش های شدید و سنگین12- کارهای سخت بدنی13- شغل های سخت فکری14- سرطان ها15- اختلالات غدد درون ریز مانند غده تیرویید16- مزاج و طبع جبلی یا عارضی فرد (سوداوی و صفراوی)

🇮🇷🌹تذکر ضروری: لاغری سریع بدن بدون علت خاص ، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

🇮🇷 پرهیزات:

1- پرهیز از خوردن ترشیجات

2- پرهیز از فعالیت جسمی و روانی زیاد

3- پرهیز از فضاها ، مکان ها و مشاغل خاص (مانند : زیر آفتاب ، کوره ذوب آهن ، سونای گرم و خشک و....)

4- پرهیز از غذاهای گرم و خشک و سرد و خشک (مانند: بادمجان ، عدسی، گوشت گوساله و گاو) 

5- ادویه جات تند (مانند : دارچین ، زنجبیل و ...)

6- پرهیز از قهوه ، الکل ، چایی ، شکلات ، کاکائو و پرهیزات عمومی 

7- پرهیز از غصه خوردن 

8- پرهیز از سیگار و مواد مخدر

9- پرهیز از جماع زیاد 

10- استمناء 

🇮🇷🌹مواردی که باید انجام شود:

1- اصلاح مزاج و درمان بیماری مزمن

2- پوشیدن لباس کتانی و نرم

3- بوییدن عطر گرم (سوداوی ها عطر گرم ، صفراوی ها عطر خنک)

4- استراحت مناسب با شرایط طبع

5- خواب زیاد

6- حجامت نسبت به مزاج(صفراوی ها)

7- نرمش کردن 

8- صبحانه کامل خوردن اول صبح

9- استخر و حمام رفتن زیاد البته گرم 3 بار در هفته (2 ساعت بعد از غذا خوردن) 

10- ماساژ بدن با روغن های رطوبت بخش مانند بنفشه هفته ای یک بار

11- مالش ستون فقرات و عضلات با روغن سیر ( سوداوی ها)

12- خوردن کره 

🇮🇷🌹صبحانه های چاق کننده:

1-کله پاچه 2 – حلیم گندم 3- حریره (آرد برنج + شیر+ روغن کنجد) 4- نان سبوس دار 5- نان سبو س دار + انگور سفید 6- ناشتا خاکشیر با آب ولرم و عسل 7- شیر برنج 8- شیر و گردو با خرما- 9- فرنی- 10 – خاکشیر + آب هویج ناشتا- 11- مربای گردو ، مربای کدو و مربای شقاقل با عسل 12- پودر مغز بادام خام شیرین با عسل 13- شیر + پودر هل + عسل 14- شیر شتر 

 🇮🇷🌹نهار و شام های چاق کننده:

1- گوشت بزغاله و ماهی تازه 2- بره بریان 3- نخود آب4- سوپ معتدل (جو + گندم+تره + جعفری+ گشنیز+ هویج+ مرغ محلی) 5- آش با گوشت فراوان 6- حلیم (لوبیا + گندم + جو) 7- جوجه کباب خروس 8- شکمبه گاو و گوسفند 9- پستان و مغز حیوانات 10-روغن گاو 11- کباب بره + دوغ تازه 

🇮🇷🌹میوه ها و سبزی های اشتها آور و چاق کننده:

1- سبزی خرفه- 2- لبو- 3- باقلای پوست کنده 4- کاسنی 5- یونجه- 6- شبدر 7- خشخاش- کتیرا- 8- برگ و بذر شنبلیله-9- تخم کدو – 10- بادام شیرین 11- کلم قرمز-12- هندوانه-13- گرمک-14- توت فرنگی- 15- نارگیل 16- خربزه-17- زردآلو 18- موز 19- انبه- 20- انجیر 21- کنجد بو داده 22- دم کرده مرزنجوش

🇮🇷🌹میان وعده های چاق کننده:

1- پودر مغز بادام + پودر مغز پسته + زرده تخم مرغ 2- پودر چهار مغز+ چلغوزه + عسل 3- انجیر 21 عدد + زیتون 21 عدد در 3-5 وعده غذایی 4- سیب + به + هویج: با حرارت متوسط بپزید سپس مقداری مویز بی هسته به آن اضافه کرده بخورید(صفراوی ها با آبغوره یا آبلیمو میتوانند مصرف کنند) 5- آب هویج و عسل 6- یک عدد موز + خامه طبیعی+ عسل  7- پودر مغز بادام شیرین + عسل 8- در 3 میان وعده                

(10 صبح – ظهر- 4 عصر) خیار بومی تازه3-4 عدد + خرما 5-7 عدد 9- حلوای زردک 10 – حلوای مغزها 11- پنیر + گردو – آویشن یا مرزه 12- کاهو و سکنجبین 13- ماء الشعیر طبی (100 گرم جو پوست کنده را با 2 لیوان آب با شعله ملایم بجوشانید تا جو بشکفد و زیاد له نشود ، سپس از روی حرارت بردارید تا مواد ته نشین شود. آب رقیق بالای آن ، ماء الشعیر است)14- عرق یونجه + عسل (نیم ساعت قبل از نهار و شام یک فنجان)

🇮🇷🌹توجه : از مصرف داروها و قرص های چاقی و لاغری با نام های مختلف از قبیل : فست فودها، افلاطون، کیمیا ، 007 ، بامبو و... که باعث تخریب کبد و کلیه می شوند خودداری کنید که عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارند. 

استاد : علی مهربانی