🌹🇮🇷چگونه لاغر شویم

 🇮🇷🌹علل چاقی:

1- تغذیه نامناسب 2- تحرکات کم 3- ارث (ژنتیک) 4- سن 5- جنس 6- مزاجی که بر بدن غالب شده است 7- اختلالات هورمونی ( کم کاری تیروئید و...) 8- اعراض نفسانی (غم های و شادی ، خنده ، گریه و عصبانیت مستمر) 9- داروها(ضد افسردگی، کورتون ها و...)

🌹⛔غذاهای مضر:

چای غلیظ – قهوه- الکل- سوسیس و کالباس- پیتزا- انواع ساندویج ها- سرخ کردنی ها- شکر سفید و محصولات آن( شیرینی جات قنادی)- کنسروها- کمپوت ها- غذاهای پرچرب- سس ها- رب ها- مایعات گاز دار(آب ، دوغ، نوشابه) – ماکارونی(انواع رشته )- آب یخ و یخ- شوری جات (نمک و جذب آب زیاد)- لبنیات پر چرب- ته دیگ- روغن های نباتی (مایع و جامد)- کره- میوه های روغنی- کله و پاچه- مغز- دل،جگر و قلوه- چیپس- کلیه فست فودها

🌹غذاهای مفید:

سرکه سیب-سرکه انگور- آب لیمو- آب غوره- توت فرنگی- گرمک- سیب- گیلاس قبل از غذا- هلو- هویج- آلبالو- کاهو- پیاز- تره- شلغم پخته(یک وعده غذایی)- اسفناج- خوردن هویج با غذا- کدو مسمایی(خورشتی) – فندق- رژیم انگور- رژیم کشمش- کشک قبل از غذا- نان سبوس دار- ریواس- بولاغ اوتی- ریشه روناس- آب کرفس- شوید- زرشک- طالبی- شاهی

🇮🇷🌹درمان چاقی:

1- پیش از غذاخوردن در آفتاب ورزش های سریع کنید.(تا متعادل شدن کامل بدن بعد از ورزش از هیچ خوراکی بجز آب ولرم و آن هم فقط در حد رفع تشنگی استفاده نکنید)

2- با معده خالی حمام بروید

3- در حمام از روغن قسط ، روغن بابونه استفاده کنید

4- از خواب و استراحت طولانی پرهیز کنید

5- سونای گرم و خشک 

6- ماساژ بسیار طولانی مدت (تا 45 دقیقه) در صبح و بدون روغن مالی

7- نشستن در آفتاب ( سر را بپوشانید)

8- حتما پیاده روی داشته باشید و در هنگام پیاده روی علاوه بر پاها دیگر قسمتهای بدن نیز حرکت داده شود

9- ماساژ روغن شوید و روغن زیره ( مساوی) به شکم و لگن

10- بادکش گرم زیر شکم و پهلوها و محل چربی اضافی یک روز در میان (بعد از روغن مالی و ماساژ)

11- پودر کف دریا با سرکه مخلوط خانگی مخلوط کنید و موضعی ماساژ دهید

12- دارز و نشست معمولی

13- پرهیز از ریزه خواری

14- پرهیز از استفاده از دوچرخه ثابت و تردمیل

15- پرهیز از خوابیدن بلافاصله بعد از غذاخوردن

16- پرهیز از رژیم های غذایی با گرسنگی طولانی مدت

17- پرهیز از کاهش وزن سریع(بیش از 4 کیلوگرم در یک ماه)

18- پرهیز از صحبت کردن ، تماشای تلویزیون و .... در هنگام غذاخوردن

19- پرهیز از خوردن غذاهای متنوع در یک وعده غذایی 

20- پرهیز از پرخوری، نابجاخوری، با عجله و سریع خوردن، سرپاغذاخوردن، با کفش در پا داشتن غذا خوردن

21- پرهیز از مصرف زیاد گوشت ها خصوصا گوشت قرمز

22- پرهیز از توالت فرنگی (به دلیل اینکه روده ها و مثانه کاملا تخلیه نمی شود و عواقب وخیمی به دنبال دارد)

23- پرهیز از مصرف هر گونه مایعات از قبیل آب ، دوغ، نوشابه ها و شربت ها از نیم ساعت قبل تا 5/1 ساعت بعد از غذا

24- پرهیز از هم و غم وگریه ... به صورت مستمر 

25- پرهیز از مصرف شام در دیر وقت

26- پرهیز از خوردن داروهای ضد اشتها

27- پرهیز از حذف وعده های غذایی (مخصوصا صبحانه و شام)

28- برای پخت غذا حداقل روغن مورد نیاز مصرف شود(کنجد یا زیتون).

29- از قندهای دیر جذب موجود در سبزیجات و حبوبات و... استفاده کنید مانند توت ، کشمش و از قندهای زود جذب یعنی شکر و ترکیبات آن استفاده نکنید.

30- ظرف غذای خود را کوچک انتخاب کنید

31- قبل از خواب اجابت مزاج داشته باشید

32- مطابق سیکل طبیعت زندگی کنیم(کاهش خواب خصوصا در بعد از ظهر و حوالی اذان صبح)

33- غذاها بیشتر آب پز یا بخارپز باشد

34- میوه های تازه را جایگزین دسرها و شیرینی های حاوی شکر بخورید

35- مداومت در خوردن غذاهای گرم و خشک ، ترش و شور

36- استفاده از سرکه انگبین در گرم مزاجان(1 واحد سرکه خانگی انگور،2 واحد عرق نعناع ، 2 واحد عسل ، همه را ترکیب کرده و مقداری حرارت داده ، از ترکیب آن 3 قاشق غذاخوری در یک لیوان آب ولرم یکساعت بعد از شام میل فرمایید)

🌹🇮🇷داروها و دمنوشها و معجون ها

1- جویدن کندر روزی یک نخود 

2- عرق زیره

3- شبی یک قاشق مرباخوری اسفند با آب ولرم قورت دهید.

4- دم نوش بذر شوید، برگ شوید و زیره سیاه (مساوی روزی یک لیوان)

5- پودر زیره سیاه + زنیان+ بذر کرفس ( روی غذاها یا معجون با عسل )

6- خوردن کوبیده ، بو داده بذر کتان

7- دم نوش آویشن + زنیان+ زیره سبز ، مساوی دم کنید روزی دو فنجان بعد از نهار و شام میل کنید.

8- عرقیات لاغر کننده: زیره ، باباآدم ، زنیان ، کاسنی ، گزنه ( بعنوان آب در روز )