توصیه هایی ویژه ماه مبارک رمضان

 ✳️هرگز وعده سحری را حذف نکنید و در وعده سحری به مقدار کافی از غذاهای نشاسته ای و به مقدار متناسب از روغن ها مصرف کنید.

 ✳️حتماً برای صرف سحری، کمی زودتر از خواب برخیزید تا بدون عجله و با آرامش سحری بخورید. 

 ✳️شما می توانید با مصرف کمی آب میوه طبیعی یا سالاد به هنگام سحر، اشتهای لازم برای صرف غذا را بدست آورید. 

 ✳️برای پیشگیری از تشنگی از مصرف غذاهای گوشتی و پر پروتئین به هنگام سحر، پرهیز نمایید.

 ✳️مصرف بیش از حد گوشت و سایر منابع پروتئینی در وعده سحرى باعث دفع آب از بدن می شود.

 ✳️در هنگام سحر از میوه جات ،مغز های گیاهی ، پنیر ،سبزی ،گردو ،نان ، گوجه فرنگی ، خیار و میزان مناسب چای و یا آب ولرم استفاده کنید.

 ✳️انواع سبزیجاتی که می توانند به عنوان یک منبع ذخیره آب در طول روزتلقی شوند ، عبارتند از : کلم بروکلی ، کدو ،نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، گوجه فرنگی ، هویج ، کلم فندوقی ، فلفل دلمه ای اسفناج، تره فرنگی ، جعفری ، گشنیز ، کرفس و بامیه .

 ✳️مصرف میوه را در وعده سحر به جهت کاهش احساس تشنگی در طول روز، فراموش نکنید. 

 ✳️ازمصرف نوشیدنی های کولا و گازدار و مصرف غذاهای شور و پر نمک و غذا های کنسرو شده بویژه در هنگام سحر پرهیز نمایید.

 ✳️نوشیدنی هایی مثل یک لیوان شیر داغ به همراه سه قاشق بادام پوست کنده و خرد شده ، ترکیب مناسبی از پروتئین های مورد نیاز شما را به هنگام سحر تامین می نماید.

✳️هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، کتلت و گوشت‌های سرخ شده و کباب شده مثل کباب، جوجه‌کباب و ماهی خودداری کنید. این غذاها باعث عطش زیاد و ترش کردن معده می‌شوند.

 ✳️بادنجان، فلفل و ادویه‌ها گاهی موجب احساس تشنگی در طول روز می‌شوند.

 ✳️از نوشیدن چای پر رنگ و قهوه در سحر اجتناب نمایید.

✳️خوردن چای پُررنگ ، قهوه و کاکائو موجب کم آبی می شود.

 ✳️برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روز، لیمو ترش و سایر میوه جات تازه در پایان سحری مصرف شود.

 ✳️مصرف نمک زیاد باعث دفع آب و احساس تشنگی می شود. (توجه داشته باشید غذاهای فرایند شده و آماده مانند سوسیس , کالباس و همبرگر-دارای نمک و ادویه و سبزیجات زیاد و آب کم- و انواع کنسروها-حاوی نمک و مواد نگهدارنده زیاد- به خصوص برای وعده سحری اصلاً مناسب نیستند).

 ✳️از مواد غذایى سرخ شده، پرچرب و پرادویه و خشک بخصوص هنگام سحر پرهیز کنید.

@hakim_tehrani