💊 بسته سلامت فارس 💊

 6 دلیل عدم کاهش وزن که ربطی به ورزش و رژیم غذایی ندارد

 🔹قرار گرفتن در معرض سموم محیطی 

استفاده از شامپو، غذا، بسته بندی های غذایی، پلاستیک، لوازم ساختمان و پاک کننده های خانگی با چاقی مرتبط هستند که استفاده از ظروف استیل و شیشه ای به جای پلاستیکی و به کار بردن محصولات زیبایی طبیعی توصیه می شود.

 🔹تغییر در میکروبیوم

جمعیت باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها که در بدن و روی آن زندگی می کنند در رشد چاقی موثر است.

 🔹استفاده از داروهای ضد افسردگی

حداقل یک چهارم افرادی که داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند دچار اضافه شدن وزن می شوند.

 🔹استرس مزمن و کورتیزول

استرس ضربه سختی به سلامت می زند و باعث رفتارهای ناسالمی از جمله پرخوری می شود. 

🔹کمبود خواب

تحقیقات نشان داده رابطه ای واضح بین کمبود خواب و چاقی وجود دارد.

 🔹متابولیزم پایین

مبارزه علیه چاقی برای بسیاری از افراد چاق که به شدت کالری دریافتی خود را محدود می کنند ممکن است تبدیل به چرخه ای معیوب شود، یعنی برای مدتی وزن خود را پایین می آورند و سپس دوباره وزنشان بالا می رود.

@Farsna

💊💊💊💊💊

نظرات تجربی استاد مهربانی و معارفی

🇮🇷چگونه لاغر شویم

 

 🇮🇷🌹علل چاقی:

 

1- تغذیه نامناسب 2- تحرکات کم 3- ارث (ژنتیک) 4- سن 5- جنس 6- مزاجی که بر بدن غالب شده است 7- اختلالات هورمونی ( کم کاری تیروئید و...) 8- اعراض نفسانی (غم های و شادی ، خنده ، گریه و عصبانیت مستمر) 9- داروها(ضد افسردگی، کورتون ها و...)

 

🌹⛔غذاهای مضر:

 

چای غلیظ – قهوه- الکل- سوسیس و کالباس- پیتزا- انواع ساندویج ها- سرخ کردنی ها- شکر سفید و محصولات آن( شیرینی جات قنادی)- کنسروها- کمپوت ها- غذاهای پرچرب- سس ها- رب ها- مایعات گاز دار(آب ، دوغ، نوشابه) – ماکارونی(انواع رشته )- آب یخ و یخ- شوری جات (نمک و جذب آب زیاد)- لبنیات پر چرب- ته دیگ- روغن های نباتی (مایع و جامد)- کره- میوه های روغنی- کله و پاچه- مغز- دل،جگر و قلوه- چیپس- کلیه فست فودها

 

🌹غذاهای مفید:

 

سرکه سیب-سرکه انگور- آب لیمو- آب غوره- توت فرنگی- گرمک- سیب- گیلاس قبل از غذا- هلو- هویج- آلبالو- کاهو- پیاز- تره- شلغم پخته(یک وعده غذایی)- اسفناج- خوردن هویج با غذا- کدو مسمایی(خورشتی) – فندق- رژیم انگور- رژیم کشمش- کشک قبل از غذا- نان سبوس دار- ریواس- بولاغ اوتی- ریشه روناس- آب کرفس- شوید- زرشک- طالبی- شاهی

 

🇮🇷🌹درمان چاقی:

 

1- پیش از غذاخوردن در آفتاب ورزش های سریع کنید.(تا متعادل شدن کامل بدن بعد از ورزش از هیچ خوراکی بجز آب ولرم و آن هم فقط در حد رفع تشنگی استفاده نکنید)

 

2- با معده خالی حمام بروید

 

3- در حمام از روغن قسط ، روغن بابونه استفاده کنید

 

4- از خواب و استراحت طولانی پرهیز کنید

 

5- سونای گرم و خشک 

 

6- ماساژ بسیار طولانی مدت (تا 45 دقیقه) در صبح و بدون روغن مالی

 

7- نشستن در آفتاب ( سر را بپوشانید)

 

8- حتما پیاده روی داشته باشید و در هنگام پیاده روی علاوه بر پاها دیگر قسمتهای بدن نیز حرکت داده شود

 

9- ماساژ روغن شوید و روغن زیره ( مساوی) به شکم و لگن

 

10- بادکش گرم زیر شکم و پهلوها و محل چربی اضافی یک روز در میان (بعد از روغن مالی و ماساژ)

 

11- پودر کف دریا با سرکه مخلوط خانگی مخلوط کنید و موضعی ماساژ دهید

 

12- دارز و نشست معمولی

 

13- پرهیز از ریزه خواری

 

14- پرهیز از استفاده از دوچرخه ثابت و تردمیل

 

15- پرهیز از خوابیدن بلافاصله بعد از غذاخوردن

 

16- پرهیز از رژیم های غذایی با گرسنگی طولانی مدت

 

17- پرهیز از کاهش وزن سریع(بیش از 4 کیلوگرم در یک ماه)

 

18- پرهیز از صحبت کردن ، تماشای تلویزیون و .... در هنگام غذاخوردن

 

19- پرهیز از خوردن غذاهای متنوع در یک وعده غذایی 

 

20- پرهیز از پرخوری، نابجاخوری، با عجله و سریع خوردن، سرپاغذاخوردن، با کفش در پا داشتن غذا خوردن

 

21- پرهیز از مصرف زیاد گوشت ها خصوصا گوشت قرمز

 

22- پرهیز از توالت فرنگی (به دلیل اینکه روده ها و مثانه کاملا تخلیه نمی شود و عواقب وخیمی به دنبال دارد)

 

23- پرهیز از مصرف هر گونه مایعات از قبیل آب ، دوغ، نوشابه ها و شربت ها از نیم ساعت قبل تا 5/1 ساعت بعد از غذا

 

24- پرهیز از هم و غم وگریه ... به صورت مستمر 

 

25- پرهیز از مصرف شام در دیر وقت

 

26- پرهیز از خوردن داروهای ضد اشتها

 

27- پرهیز از حذف وعده های غذایی (مخصوصا صبحانه و شام)

 

28- برای پخت غذا حداقل روغن مورد نیاز مصرف شود(کنجد یا زیتون).

 

29- از قندهای دیر جذب موجود در سبزیجات و حبوبات و... استفاده کنید مانند توت ، کشمش و از قندهای زود جذب یعنی شکر و ترکیبات آن استفاده نکنید.

 

30- ظرف غذای خود را کوچک انتخاب کنید

 

31- قبل از خواب اجابت مزاج داشته باشید

 

32- مطابق سیکل طبیعت زندگی کنیم(کاهش خواب خصوصا در بعد از ظهر و حوالی اذان صبح)

 

33- غذاها بیشتر آب پز یا بخارپز باشد

 

34- میوه های تازه را جایگز

ین دسرها و شیرینی های حاوی شکر بخورید

 

35- مداومت در خوردن غذاهای گرم و خشک ، ترش و شور

 

36- استفاده از سرکه انگبین در گرم مزاجان(1 واحد سرکه خانگی انگور،2 واحد عرق نعناع ، 2 واحد عسل ، همه را ترکیب کرده و مقداری حرارت داده ، از ترکیب آن 3 قاشق غذاخوری در یک لیوان آب ولرم یکساعت بعد از شام میل فرمایید)

 

🌹🇮🇷داروها و دمنوشها و معجون ها

 

1- جویدن کندر روزی یک نخود 

 

2- عرق زیره

 

3- شبی یک قاشق مرباخوری اسفند با آب ولرم قورت دهید.

 

4- دم نوش بذر شوید، برگ شوید و زیره سیاه (مساوی روزی یک لیوان)

 

5- پودر زیره سیاه + زنیان+ بذر کرفس ( روی غذاها یا معجون با عسل )

 

6- خوردن کوبیده ، بو داده بذر کتان

 

7- دم نوش آویشن + زنیان+ زیره سبز ، مساوی دم کنید روزی دو فنجان بعد از نهار و شام میل کنید.

 

8- عرقیات لاغر کننده: زیره ، باباآدم ، زنیان ، کاسنی ، گزنه ( بعنوان آب در روز )